انار و خواص آن برای پوست و مو

انار و خواص آن برای پوست و مو

انار و خواص آن برای پوست و مو

خواص مختلف و فوق العاده انار برای سلامت بدن قابل انکار نیست و محققان نیز سال هاست که استفاده از این میوه مفید و غنی از املاح و آنتی اکسیدان را پیشنهاد می کنند. اما جالب است بدانید در چند سال اخیر فواید و خواص عجیب و بسیار خوبی از انار برای پوست و مو نیز یافت شده است. به همین دلیل نیز مدتی است که تعداد زیادی از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در حال استفاده از عصاره انار در محصولات خود هستند. در این مطلب قصد داریم تا به طور ویژه برخی از مهم ترین فواید انار برای پوست و مو را برشماریم.

 

  1. ضد پیری

انار یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به کاهش لکه های پیری و همچنین چین و چروک ها کمک کرده و در افزایش تولید سلول های جدید پوستی نیز تأثیرگذار است. بنابراین با توجه به این موضوع محققان معتقدند که انار در از بین بردن سلول های پوستی قدیمی، تولید سلول های جوان و در نتیجه جلوگیری از پیری پوست مؤثر است.

  1. حفاظت در برابر نور خورشید

آنتی اکسیدان موجود در انار خواص دیگری نیز برای پوست دارد که مهم ترین آن ها، حفاظت از پوست در برابر نور خورشید یا همان رادیکال های آزاد می باشد. استفاده از محصولات پوستی حاوی عصاره انار و همچنین ماسک صورت انار از ابتلا به سرطان پوست کمک کرده و از آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند.

 

  1. پاکسازی پوست

روغن هسته انار قادر است به عمق پوست نفوذ کند و با خواص آنتی باکتریالی که دارد به پاکسازی پوست از باکتری ها و میکروارگانیسم های مسبب آکنه شود. بنابراین اگر در طول روز مدت زمان زیادی را خارج از خانه می گذرانید و از محصولات آرایشی متنوع و زیاد استفاده می کنید، هر شب مدت زمانی را به استفاده از آب انار بپردازید.

 

  1. نرم کننده و آبرسان پوست

همانطور که گفته شد، روغن انار به خوب می تواند به عمق پوست نفوذ کند و به همین دلیل نیز برای درمان خشکی پوست، مبارزه با حساسیت پوستی و مواردی از این دست مناسب می باشد. انار حاوی اسید آلاجیک و اسید پونیکیک که از جمله اسید های چرب امگا 5 است می باشد که هر دو به هیدراته کردن یا آبرسانی پوست کمک می کنند.

  1. کمک به کاهش آکنه

خاصیت ضد التهابی انار و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باکتری ها و عفونت های پوستی را کاهش داده و به مرور زمان از بین می برد. البته نقش ضد آکنه انار به دلیل بهره مندی این میوه از ویتامین سی نیز می باشد؛ چرا که ویتامین سی با از بین بردن باکتری ها باعث خشک شدن و از بین رفتن جوش ها می شود. استفاده از ماسک های پوست خانگی حاوی انار به تعادل PH پوست و مباره با آکنه کمک کرده و لک های ناشی از جوش صورت را نیز بهبود می بخشد.

  1. افزایش رشد مو

خواص فوق العاده انار به پوست منحصر نشده و به همین دلیل نیز کمپانی های عرضه کننده محصولات مراقبت از مو علاقه زیادی به استفاده از عصاره این میوه در تولیدات خود دارند. انار در تقویت فولیکول های مو نقش مؤثری داشته و به علاوه با بالا بردن گردش خون رشد مو را تحریک کرده و سرعت می بخشد.

  1. جلوگیری از بروز شوره سر

اگر دقت کرده باشید برخی از شامپو های مو حاوی عصاره انار هستند. این شامپو ها علاوه بر افزایش رشد مو و تحریک فولیکول های مو، از بروز شوره سر نیز جلوگیری می کند. شوره سر عموماً پدیده ای است که باید با مراجعه پزشک علل آن را ریشه یابی کرد. اگر با آگاهی از علت شوره سر قصد دارید درمان خانگی انجام دهید، می توانید روغن انار را امتحان کنید تا پس از یک الی دو هفته شاهد تأثیرات آن باشید.

  1. کاهش ریزش مو

ریزش مو در بسیاری از موارد به دلیل استفاده از محصولات نامناسب برای مو و همچنین استرس می باشد. در صورتی که با ریزش مو مواجه هستید، ابتدا تلاش کنید تا شامپو، نرم کننده، ماسک مو یا رنگ مویی که احتمالاً به آن حساسیت نشان داده اید را بیابید. در قدم بعدی روغن تراپی با روغن انار را آغاز کنید. روغن تراپی را یک بار در هفته انجام دهید تا نتیجه دلخواه خود را دریافت کنید.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *